Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Będzie bezpieczniej na A2?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
27-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Będzie bezpieczniej na A2?
fot. GITD
Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak zaapelował w mediach społecznościowych o konieczności rozbudowy A2 oraz wprowadzeniu urządzeń, które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa na drodze. Czy za słowami idą czyny? Jak sytuacja wygląda w praktyce? O sytuację spytaliśmy w resorcie.

Piotr Malepszak w mediach społecznościowych odniósł się do jednego z artykułów prasowych krytykujących sytuację i bezpieczeństwo na autostradzie A2. Wiceminister wskazał na konieczność rozbudowy drogi i poprawienie warunków bezpieczeństwa.

– Rozbudowie A2 do standardu 3+3 powinna towarzyszyć zabudowa urządzeń nadzoru nad zachowaniami kierowców. W pierwszej kolejności na drogach z ruchem 50 000+dobowo to powinien być standard. Drobna kolizja na takiej drodze, po 15min oznacza kilometrowy korek – napisał Malepszak na X.

W związku z tym, spytaliśmy w Ministerstwie Infrastruktury, jak wyglądają prace nad rozbudową A2 i co planowane jest w najbliższym czasie.

MI zwiększa przepustowość A2

Rzecznik prasowa Ministerstwa Infrastruktury Anna Szumańska wskazuje, iż poszerzenie autostrady A2 na odcinku węzeł Łódź Północ - węzeł Konotopa o dodatkowe pasy ruchu to istotna inwestycja umożliwiająca zwiększenie przepustowości istniejącej trasy, wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zapewnienie odpowiedniego połączenia drogowego do Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).

– Obecnie trwa proces przygotowawczy do inwestycji – uzyskiwanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych. Wnioski o wydanie ZRID zostały złożone do Wojewody Mazowieckiego i Wojewody Łódzkiego 29 października 2024 r. – wyjaśnia.

Dodaje, że postępowania przetargowe na poszczególne odcinki realizacyjne, w ramach których nastąpi poszerzenie autostrady A2, zostały ujęte w planach przetargowych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na drugi i trzeci kwartał tego roku. Przewidywane lata prac budowlanych to wstępnie 2026-2028.

Będzie bezpieczniej?

Anna Szumańska odnosi się również do wspomnianych przez wiceministra kwestii wprowadzenia urządzeń nadzoru nad zachowaniami kierowców.

- W ostatnim czasie automatyczną kontrolą prędkości obejmowane są także odcinki dróg krajowych w ramach sieci dróg ekspresowych i autostrad – m.in. A4, S2, S7, S8. Kontrola sprawowana jest za pomocą fotoradarów stacjonarnych i odcinkowych pomiarów prędkości w miejscach, gdzie dochodzi do sytuacji zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego wynikających z przekraczania dopuszczalnej prędkości – tłumaczy Szumańska.

Dodatkowo zostało już opublikowane postępowanie przetargowe na dostawę i instalację m.in. tacjonarnych urządzeń rejestrujących średnią prędkość pojazdów w ramach projektu „Rozwój operacyjności Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w zarządzaniu bezpieczeństwem ruchu drogowego na polskich drogach” w zakresie Krajowego Planu Odbudowy, nad którym kontrolę sprawuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

Co więcej, GITD przy wsparciu policji i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wytypował dwa fragmenty A2 do objęcia odcinkowym pomiarem prędkości. To odcinek od węzła Mińsk Mazowiecki do węzła Janów w województwie mazowieckim, a także odcinek od węzła Koło do węzła Dąbie w Wielkopolsce.

– Projektem zostały objęte lokalizacje na drogach krajowych, charakteryzujące się największym stopniem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. W przypadku zdiagnozowania miejsc szczególnie niebezpiecznych rozważane jest objecie pomiarem odcinkowym kolejnych lokalizacji – dodaje rzeczniczka.

Poza tym, jednocześnie Ministerstwo Sprawiedliwości, współpracując z Ministerstwem Infrastruktury oraz Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, opracowało zmianę przepisów dotyczących karania kierowców za brawurową jazdę m.in. na drogach szybkiego ruchu.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

13 chętnych na doświetlenie DK78

Drogi i autostrady

13 chętnych na doświetlenie DK78

Damian Kelman 24 lutego 2025

70 nowych fotoradarów na drogach krajowych

Drogi i autostrady

70 nowych fotoradarów na drogach krajowych

Damian Kelman 20 lutego 2025

Zobacz również:

Rozbudowa A2 Warszawa-Łódź. Co z budową wyczekiwanego od 20 lat węzła?

Drogi i autostrady

Rozbudowa A2 Warszawa-Łódź. Co z budową wyczekiwanego od 20 lat węzła?

Grzegorz Rekiel 11 stycznia 2025

Industrial Park Poland by Hillwood z nowym układem drogowym

Intermodal i logistyka

Dodatkowe pasy na A2, budowa S12 i S74. Plany GDDKiA Łódź

Drogi i autostrady

Dodatkowe pasy na A2, budowa S12 i S74. Plany GDDKiA Łódź

GR, rynekinfrastruktury. 28 maja 2024

Pozostałe z wątku:

13 chętnych na doświetlenie DK78

Drogi i autostrady

13 chętnych na doświetlenie DK78

Damian Kelman 24 lutego 2025

70 nowych fotoradarów na drogach krajowych

Drogi i autostrady

70 nowych fotoradarów na drogach krajowych

Damian Kelman 20 lutego 2025

Zobacz również:

Rozbudowa A2 Warszawa-Łódź. Co z budową wyczekiwanego od 20 lat węzła?

Drogi i autostrady

Rozbudowa A2 Warszawa-Łódź. Co z budową wyczekiwanego od 20 lat węzła?

Grzegorz Rekiel 11 stycznia 2025

Industrial Park Poland by Hillwood z nowym układem drogowym

Intermodal i logistyka

Dodatkowe pasy na A2, budowa S12 i S74. Plany GDDKiA Łódź

Drogi i autostrady

Dodatkowe pasy na A2, budowa S12 i S74. Plany GDDKiA Łódź

GR, rynekinfrastruktury. 28 maja 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5